پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118036
نقش خانواده‌ها در ايجاد آرامش براي کنکوري‌ها/ يک خانواده در معرض آزمون
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1413

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خانواده‌ها نقش مهمي در ايجاد آرامش براي داوطلبان کنکور دارند. کارشناسان عقيده دارند که والدين بايد به توانمندي‌هاي فرزندشان توجه کنند و از او به‌ همان اندازه، انتظار داشته باشند. خانواده‌ها بايد دقت کند که فرزند خود را با ديگران مقايسه نکند. اين مقايسه مي‌تواند براي آن‌ها آسيب‌ر‌سان باشد.

والدين بايد در مواقع بحراني، اضطرابي و رواني با داوطلب کنکور همدلي کرده و فضاي مناسبي را ايجاد کند تا داوطلب کنکور بتواند خود را در آن فضا قرار داده و توانمندي‌هايش را اثبات کند.

بيشتر از دو روز به کنکور باقي نمانده است، خانواده‌ها بايد در اين فرصت کم از تنش‌ها و دعواهاي درون خانواده که سبب ايجاد استرس براي داوطلب کنکور مي‌شود، دوري کنند.

يکي از مسائلي که استرس را در داوطلبان کنکور بيشتر مي‌کند نگراني‌هاي والدين است، آن‌ها به دليل نگراني خودشان سوالاتي را از داوطلبان کنکور مي‌پرسند که سبب ايجاد استرس در او مي‌شود.

خانواده‌ها گاهي از داوطلب کنکور مي‌پرسند: «درس خواندي؟ تست زدي؟ چند درصد زدي؟ و...» اينگونه سوالات بيشتر از اينکه تاثير مثبت داشته باشد سبب ايجاد تنش و استرس در فرزند کنکوري آن‌ها مي‌شود.

همچنين جملاتي نظير «تو که هميشه در حال استراحتي»، «اين‌قدر تلويزيون تماشا نکن»، «بس است ديگر از پشت کامپيوتر بلند شو»، تأثير بسيار بدي روي ذهن داوطلب کنکور دارد، بهتر است در اين دو روز پاياني داوطلب به حال خودش باشد تا ذهنش براي روز آزمون آماده و متمرکز شود.

خانواده‌ها بيشترين نقش را براي افزايش تمرکز، انرژي و روحيه داوطلبان دارند. تأثير جملاتي نظير «واقعاً خسته نباشي»، «اراده‌‌ات براي درس خواندن، تحسين‌‌بر‌انگيز است»، تاثير بسياري در روحيه‌ داوطلب کنکور دارد.

زماني‌که داوطلب کنکور تصور مي‌کند از نگاه والدينش فردي فعال، درس‌خوان، باهوش و تواناست، ‌آرامشي وصف‌نشدني به وي دست مي‌دهد که جلوي بسياري از اضطراب‌‌ها و استرس‌ها را مي‌گيرد.

ضريب موفقيت هر داوطلب برابر است با ضريب اعتماد به نفس او. بنابراين خانواده‌ها با رفتار مناسب و کلام‌هاي اميدبخش خود بايد تا مي‌توانند خودباوري و احساس شايستگي و تفکر مثبت داوطلب کنکور را تقويت کنند و مطمئن باشند که توکل و اعتماد به خداي رحمان مي‌تواند نقش بسزايي در آزمون وي داشته باشد.

تغذيه و ورزش داوطلب کنکور در اين روزهاي پاياني بسيار تاثيرگذار است و شايد داوطلب کنکور به علت استرس فراوان به اين نکات اساسي توجه نکند که نقش والدين در اين بخش نيز احساس مي‌شود، کارشناسان به والدين توصيه مي‌کنند داوطلب را در اين دو روز کمک کنند تا مثل روز کنکور زودتر از خواب بيدار شود، حتماً صبحانه کامل بخورد، مسير رفتن به حوزه را شناسايي کند، ظهر نخوابد و حتما غذاي مورد علاقه‌اش تهيه شود تا ميل کند.

والدين بايد به داوطلبان کمک کنند تا بعد از ظهر امروز و فردا يک ورزش جسماني هوازي (دوچرخه‌سواري، شنا کردن و...) داشته باشد، وسايل روز بعد را آماده کند، فضاي شاد و مفرحي براي او ايجاد شود، شب حدود ساعت ?? بخوابد و مطالب درسي را مطالعه شديد نکند.

براي روز آزمون نيز به والدين داوطلبان کنکور توصيه مي‌شود همانند روز قبل داوطلب را زودتر با آرامش و نشاط بيدار کنند و به او يادآوري کنند که صبحانه کامل ميل کند، با گرفتن دوش آب سرد علاوه بر ايجاد هوشياري و نشاط در خود از آرامش بيشتري برخوردار شود، لباس راحت بپوشد و خود را آراسته کند گويي که به ميهماني مي‌رود.

سپس با توکل به خدا که آرامش‌دهنده است کمي زودتر به سوي محل برگزاري آزمون حرکت کند که يقيناً همراهي والدين تا محل آزمون از استرس او مي‌کاهد.

به طور مسلم والدين داوطلبان کنکور بزرگ ترين نقش را در افزايش روحيه داوطلب دارند و آن‌ها نيز در اين دو روز بايد تلاش خود را براي موفقيت فرزندشان به کار گيرند.

منبع: فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html